Deze site maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Verberg deze melding

 +31 (0)23-561 53 05

Reis- en boekingsvoorwaarden en reisinformatie


Pin High is aangesloten bij de brancheorganisaties ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Hiermee conformeert Pin High zich aan de ANVR-Reisvoorwaarden.

Hieronder zijn onze aanvullende reisvoorwaarden en reisinformatie opgenomen. Leest u deze informatie zorgvuldig door. Hiermee voorkomt u dat u voor teleurstellingen of onverwachte situaties komt te staan.


PIN HIGH OPENINGSTIJDEN

Ons kantoor is geopend op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur. U kunt telefonisch boeken van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Ook zijn wij tijdens kantooruren via WhatsApp bereikbaar (+31 (0)6 27373614). Uiteraard kunt u ook via internet boeken. Bij boeking hebben wij gegevens van u en uw reisgenoten nodig: namen, adressen, handicaps, e-mailadres, wel of geen annuleringsverzekering en uw starttijdenvoorkeur. Na boeking ontvangt u een schriftelijke bevestiging.

Wij gaan ervan uit dat u bij het maken van een boeking op de hoogte bent van de ANVR-Reisvoorwaarden en ANVR-Boekingsvoorwaarden en de aanvullende reis- en boekingsvoorwaarden van Pin High die op onze reizen van toepassing zijn.


ANVR - ALGEMENE NEDERLANDSE VERENIGING VAN REISONDERNEMINGEN    

logo_anvr2Z13Pin High is aangesloten bij de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. Deze vereniging staat bekend om haar hoge kwaliteit en garanties bij het uitvoeren van reizen. Hierdoor kunt u met een veilig gevoel op vakantie.

Op reizen in onze brochures, op onze website en op onze aanbiedingen zijn de ANVR-Reisvoorwaarden en ANVR-Boekingsvoorwaarden en de aanvullende reis- en boekingsvoorwaarden van Pin High van toepassing, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat wij optreden als bemiddelaar, zodat derhalve uitsluitend de ANVR-boekingsvoorwaarden alsmede de boekingsvoorwaarden van Pin High van toepassing zijn. Wij gaan ervan uit dat u van deze reis- en boekingsvoorwaarden en onze aanvullende voorwaarden op de hoogte bent bij het maken van een boeking.

Tevens conformeert Pin High zich aan de gestelde voorwaarden van de Reclamecode Reisaanbiedingen en de Internetgedragscode.

Naast de ANVR-Reisvoorwaarden verwijzen wij u eveneens naar de ANVR-Vervoersvoorwaarden die van toepassing zijn bij het uitvoeren van de bij uw reis behorende vluchten, transfers en ferrydiensten. Bij bevestiging van uw reis zijn deze voorwaarden ook voor u van toepassing. De vervoersvoorwaarden kunt u raadplegen op www. anvr.nl/vervoersvoorwaarden.

Pin High en de andere leden van de vereniging hechten veel waarde aan duurzaamheid binnen het toerisme. Hiermee wordt de kwaliteit van onze reizen niet alleen voor nu verbetert, maar ook voor in de toekomst gewaarborgd.

SGR - STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN

logo_sgr2Z13Pin High is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de in onze brochures en op onze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR.

De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

CALAMITEITENFONDS

logo_calamiteitenfonds2Z13Pin High is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de in onze brochures en op onze website gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
► (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
► de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis, zulks ter beoordeling van de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

BOEKINGSMOGELIJKHEDEN

In onze brochures en op onze website kunt u ons aanbod aan reizen vinden. Deze reizen zijn telefonisch te boeken of via onze website www.pinhigh.nl.

Daarnaast biedt Pin High nog een aantal andere mogelijkheden aan om u van dienst te kunnen zijn.

Offerteaanvraag
Pin High biedt u de mogelijkheid een offerte op te vragen van een reis waarin u bent geïnteresseerd, maar waarbij uw wensen net iets afwijken van de door ons aangeboden reis. Aangezien dit maatwerk betreft, is het toegestaan maximaal 3 offertes tegelijk aan te vragen. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Wij geven u graag een inschatting van de mogelijkheden en de bijbehorende reissom.

Voor groepsreizen is het raadzaam contact op te nemen met één van onze reisadviseurs. Zij kunnen u goed adviseren over de mogelijkheden. Onze afdeling Groups & Incentives helpt u graag verder met een speciaal op maat gemaakte golfreis. 

Voorlopige reserveringen
Pin High biedt u de mogelijkheid een voorlopige reservering te maken voor een reis tot 1 maand vóór vertrek. Wij houden uw boekingsgegevens dan 1 week vast. Binnen deze week kunt u deze voorlopige reservering kosteloos intrekken. Indien u dit niet doet, dan wordt de voorlopige reservering 1 week na boekingsdatum automatisch omgezet in een definitieve reservering. Voorbeeld: indien u op maandag een voorlopige reservering maakt, wordt deze omgezet in een definitieve reservering 1 week later op maandag om 17:00 uur. U ontvangt vervolgens van ons de factuur. Indien u binnen de week de voorlopige reservering annuleert, ontvangt u hiervan van ons een bevestiging. Het is niet mogelijk een voorlopige reservering te maken bij vertrek binnen 1 maand.

PRIJZEN EN TOESLAGEN

Alle gepubliceerde prijzen zijn exclusief bijdrage Calamiteitenfonds, verzekeringspremies (indien van toepassing) en reserveringskosten. Vertrekbelasting dient u (indien van toepassing) ter plaatse in de lokale munteenheid te betalen. Niet genoemde maaltijden, entreegelden, optionele excursies, fooien/tips, reis- en annuleringsverzekeringen en uitgaven van persoonlijke aard e.d. zijn altijd exclusief, tenzij expliciet anders wordt vermeld.

Indien een nieuwe brochure verschijnt, vervallen alle voorgaande prijzen. Vanaf dat moment gelden de nieuwe prijzen. Voor de reizen zijn alle gepubliceerde prijzen per persoon en gebaseerd op een tweepersoonskamer met een bezetting van 2 personen, tenzij expliciet anders vermeld.

Op onze website vindt u per bestemming in de prijstabel de prijzen per persoon inclusief de belangrijkste toeslagen. Daarbij is voor wat betreft de inbegrepen greenfees uitgegaan van bepaalde speeldagen. Het kan voorkomen dat u een andere prijs betaalt als u op andere dagen speelt dan waar in de prijsberekening vanuit is gegaan. Indien u bijvoorbeeld een shortbreak van 3 nachten (4 dagen) boekt, gaan wij ervan uit dat u op dag 2 en 3 speelt en niet op de aankomst- en vertrekdag. Wilt u daarvan afwijken, dan kan dit een andere prijs tot gevolg hebben.

Bij onze bestemmingen met vlucht zijn de luchthavenbelastingen inbegrepen. Vluchtinformatie en informatie over (golf)bagage vindt u onder pinhigh.nl/tickets.

Indien uw reis in meerdere periodes valt, wordt de reissom berekend aan de hand van evenredige deelprijzen per periode.

Alle genoemde prijzen zijn, conform onze voorwaarden, uitdrukkelijk onder voorbehoud en gebaseerd op vertrek binnen de genoemde periodes. Dit geldt ook voor schriftelijke en telefonische offertes. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor kennelijke fouten, onvolkomenheden, wijzigingen en zetfouten.

Wijzigingskosten

Indien u uw reeds geboekte reis wilt wijzigen, rekenen wij, naast de eventuele extra kosten van toeleveranciers, een bijdrage in de administratie- en communicatiekosten van € 35,- per wijziging.

Reserveringskosten
Om onze prijzen zo laag mogelijk te houden berekenen wij de administratiekosten niet per persoon maar per factuur. U betaalt dus onafhankelijk van het aantal personen € 25,- per factuur.

Toeristenbelasting
In sommige gevallen dient u ter plaatse in het hotel/appartement toeristenbelasting te betalen. Het tarief is meestal een klein vast bedrag per persoon per nacht. 

Hotelfaciliteiten
Voor het gebruik van faciliteiten zoals een spacentrum, tennisbanen, et cetera kan het zijn dat u ter plaatse een vergoeding betaalt. Let op: buiten het hoogseizoen is het mogelijk dat faciliteiten buiten gebruik zijn gesteld.

 

ANNULERINGSVOORWAARDEN EN VERZEKERINGEN

U dient ons na een gebeurtenis waardoor de reis (mogelijk) wordt geannuleerd onmiddellijk, doch uiterlijk 3 werkdagen na de gebeurtenis te informeren. Indien de gebeurtenis plaatsvindt binnen 10 kalenderdagen of op de dag van vertrek, dan bent u verplicht dit onmiddellijk, doch uiterlijk binnen 24 uur telefonisch te melden. Tijdens kantooruren belt u +31(0)23-5615305 en daarbuiten +31(0)411-650787.

Voor annuleringsvoorwaarden en -kosten verwijzen wij u naar de ANVR-voorwaarden en onze aanvullende reis- en boekingsvoorwaarden.

Let op: voor vliegtickets die via Pin High zijn geboekt gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten hiervoor kunnen oplopen tot 100% van de ticketkosten vanaf het moment van boeken. De annuleringsvoorwaarden kunt u opvragen bij onze reisadviseurs.


Unigarant annuleringsverzekering
logo_unigarantW12_200x58Lekker op golfvakantie? Niet als u ziek wordt of niet kunt golfen vanwege een blessure. Verzeker uw golfvakantie daarom met een Unigarant annuleringsverzekering. Bij reservering van uw golfvakantie zijn onze reisadviseurs u graag van dienst om de premie te berekenen en de annuleringsverzekering voor u af te sluiten bij Unigarant. Klik hier voor de voorwaarden van de Unigarant annuleringsverzekering.

Unigarant No Risk Globalverzekering
Heeft u een huurauto geboekt en wilt u geen risico lopen tijdens uw vakantie? Met de Unigarant No Risk Globalverzekering kunt u vooraf het eigen risico afkopen. Dit is aanzienlijk voordeliger dan ter plaatse. Onze reisadviseurs zijn u graag van dienst om u nader te informeren en deze verzekering voor u af te sluiten bij Unigarant. Klik hier voor de voorwaarden.

Reisverzekering
Wij raden u aan een goede reisverzekering af te sluiten die ook dekking biedt bij verlies of diefstal van bagage. Wanneer u extra kosten moet maken in verband met voortijdige afbreking van uw vakantie, kunt u deze kosten (bijv. retourtickets en vervangend vervoer naar huis) ook veelal claimen via uw reisverzekering. Gezien het belang dat wij hechten aan een goede reisverzekering, is het belangrijk dat u kunt kiezen uit meerdere polissen en maatschappijen. Informeer derhalve bij uw tussenpersoon aan de hand van uw eisen en reeds lopende verzekeringen welke maatschappij en welke polis voor u het beste zijn.

Tip: neem (een kopie van) uw verzekeringspapieren mee tijdens uw reis. Dit voorkomt veel ongemak wanneer tijdens uw reis iets mocht gebeuren waarbij u wilt gebruikmaken van uw verzekering.

Reisadvies
Wij houden ons aan het reisadvies dat dagelijks door de Rijksoverheid wordt bijgewerkt. Kijk voor de meest recente informatie over reisadviezen op de site van de Rijksoverheid.

VLUCHTINFORMATIE

Vrije keuze uit alle tickets
Pin High biedt u een vrije keuze uit alle (low cost) tickets en alle luchthavens in en rond Nederland. U kunt dus de vlucht kiezen die het beste bij u past inclusief de mogelijkheden vanaf de luchthavens in de grensregio met lagere luchthavenbelastingen, voordelige tickets en goedkopere parkeertarieven. Kijk op pinhigh.nl/tickets voor alle informatie, de (golf)bagageregelingen en de actuele prijzen. Uiteraard kunt u ook uw (lijn)vlucht laten boeken door een van onze medewerkers. Boekt u bij ons een vlucht, dan rekenen wij € 25,- administratiekosten per persoon.

Vanafprijzen inclusief vlucht

De op deze website getoonde vanafprijzen met vlucht zijn inclusief luchthavenbelastingen en andere heffingen. Vluchtprijzen wisselen voortdurend. Een eventuele meer- of minderprijs wordt bij boeking verrekend. Conform de Reclamecode Reisaanbiedingen zijn alle ticketprijzen exclusief administratiekosten, visakosten en lokaal te betalen tolgelden, verbruikskosten en (toeristen)belastingen. Indien een toeslag met betrekking tot vervoerskosten, heffingen of belastingen niet bekend is of (later) wordt verhoogd, mag deze toeslag later alsnog in rekening worden gebracht.

Vliegtijden en routes
Alle op uw bevestiging en in uw reisdocumenten genoemde vliegtijden en/of routes zijn onder voorbehoud. Luchtvaartmaatschappijen hebben het recht om, om welke reden dan ook, af te wijken van de gepubliceerde tijden en routes. Tevens werken airlines vaak samen. Zo vliegt bijvoorbeeld de KLM soms met andere toestellen onder KLM-vluchtnummers en met de normale KLM-toeslagen.

Op tijd inchecken
Alle maatschappijen overboeken hun vluchten. Tenminste 2,5 uur vóór vertrek inchecken verkleint de kans dat u niet mee kunt.

Vervoer golfbag

De regels met betrekking tot het vervoer van uw (golf)bagage wisselen zeer regelmatig. Voor de laatste informatie verwijzen wij u graag naar de website van uw luchtvaartmaatschappij.


Mocht uw golfbag of andere bagage niet of later op de plaats van bestemming aankomen, dan is Pin High hiervoor niet aansprakelijk. Een goede reisverzekering dekt deze schade. Controleer uw polis met name op dit punt en bekijk of de door de verzekering genoemde maximale vergoeding voor u toereikend is. Het huren van clubs, kopen van nieuwe golfschoenen, etc. kan flink in de papieren lopen!

Voor het vervoer van uw golfbag adviseren wij u een beschermhoes om uw clubs te doen. Hoewel beschadigingen altijd mogelijk blijven, hebben wij goede ervaringen met de PIN HIGH TRAVEL COVER die wij u tegen een gereduceerd tarief aanbieden.

In verband met de steeds wisselende regelgeving ten aanzien van o.a. handbagage, raden wij u aan vóór vertrek de website van uw luchtvaartmaatschappij te raadplegen.

BENODIGDE GELDIGE REISDOCUMENTEN (legitimatiebewijs, visum)

Controleert u altijd voor elk land dat u gaat bezoeken of u in het bezit bent van de juiste grens- en gezondheidsformaliteiten. U bent zelf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste reisdocumenten en benodigde aanvullende informatie en om te checken of deze ook bij vertrek van de reis nog actueel zijn. Kinderen moeten over een eigen reisdocument beschikken. Voor alleenreizende (gescheiden) ouders met kind(eren) kunnen aanvullende grensformaliteiten gelden. Buitenlandse partners van Nederlandse reizigers hebben soms een visum nodig. Bij bezit van een niet-Nederlandse of meervoudige nationaliteit is het raadzaam zelf over de vereiste reisdocumenten contact op te nemen met uw ambassade of die van het ontvangende en/of transit land. Op www.rijksoverheid.nl en www.anwb.nl/vakantie/landeninformatie vindt u de benodigde informatie over de reisdocumenten.

ETA formulier Canada
Voordat u naar Canada afreist, dient u een eTA formulier naar waarheid in te vullen. Dit is een manier van de Canadese regering om reizigers naar Canada vooraf te registreren. Deze aanvraag dient u 72 uur vóór vertrek te hebben ingevuld. De kosten hiervoor bedragen CAD 7,- per inschrijving en dient u per creditcard tijdens uw aanvraag op internet te voldoen. Nadat u toestemming heeft gekregen om naar Canada af te reizen, blijft uw registratie 5 jaar geldig of tot het moment dat u een nieuw paspoort krijgt. Na 5 jaar of bij een nieuw paspoort dient u een nieuw eTA formulier in te vullen. U vindt het eTA formulier op de officiële website van de Canadese overheid.

INENTINGEN

Controleert u altijd voor elk land dat u gaat bezoeken of in uw situatie voor het land van bestemming bepaalde inentingen of medicijnen noodzakelijk zijn. Voor de laatste informatie over vaccinaties voor het door u te bezoeken land verwijzen wij u naar de Travel Clinics van KLM Health Services: tel 0900-1091096 (€ 1,00 per minuut), www.klmhealthservices.com/vaccineren of informeert u bij uw huisarts.


AUTOHUUR

Pin High biedt reizen aan met of zonder huurauto. Wanneer een huurauto in de reissom is inbegrepen, is het mogelijk deze te wijzigen of te upgraden naar een andere klasse/categorie. Daarnaast bestaat de mogelijkheid een auto bij te boeken wanneer deze niet in een reis in inbegrepen.

Klik hier voor belangrijke informatie en nuttige tips als u van een huurauto gebruikmaakt.

STARTTIJDEN

Starttijden reserveren is een enorme klus die wij u graag uit handen nemen. Overleg met uw reisgenoten hoe laat u wilt golfen en geef dit bij boeking aan ons door. Wij reserveren dan kosteloos de starttijden die het dichtst bij uw voorkeur en in ieder geval tussen 08:30 en 14:30 uur (periode april - oktober) of 08:30 en 13:00 uur (periode november - maart) liggen. Starttijden die binnen deze marge vallen worden als acceptabel beschouwd en kunnen niet kosteloos gewijzigd worden.

Houdt u er rekening mee dat voor sommige banen een (weekend)toeslag geldt.


In drukke periodes wordt u, net als in Nederland, in 4-ballen ingedeeld. Let erop dat een ronde dan al snel 5,5 uur duurt.

Ook buggy's kunnen wij voor u reserveren, maar nooit garanderen (ook indien op medisch advies) aangezien wij geen controle hebben op defecten, lege accu's of dubbele reserveringen. De buggy's dient u ter plaatse te betalen. Ter plaatse betaalde bedragen worden niet door ons gerestitueerd.

Het in zijn geheel of gedeeltelijk niet willen spelen als gevolg van weersomstandigheden, invallen van de duisternis en/of onderhoud geeft geen recht op restituties van greenfees.

Bij sommige bestemmingen bestaat de kans dat u in de periode van 1 november t/m 31 maart op wintergreens speelt. Aangezien dit van het weer afhangt, is dit pas kort voor aankomst bekend.

Indien de baan vanwege slecht weer of om welke reden dan ook gesloten is en u heeft daardoor ter plaatse niet kunnen golfen, dan krijgt u uw greenfee 100% gerestitueerd mits u via ons een annuleringsverzekering heeft afgesloten. U dient hiervoor wel een door het management van de baan (dus niet bijvoorbeeld de receptioniste) ondertekende verklaring te hebben dat de baan de bewuste greenfee aan Pin High zal crediteren.

KLACHTEN

Wij gaan met de grootst mogelijke zorg te werk en gelukkig ontvangen wij dan ook weinig klachten. Mocht u toch een klacht hebben, neem dan contact op via Klantenservice.